kaabah

lepas isyak
aku tekad untuk pergi depan kaabah
walau beribu manusia menghimpit aku
dan disini aku memerhati kaabah

dengan air mata berjurai-jurai
kenang dosa
kenang saat aku terluka
kenang saat aku lupa Allah

lepas solat 2 rakaat
selalu aku akan meneruskan tapi kali ini aku terhenti
automatik tangan ku menadah
dan air mata bagai tak dapat dikawal

dan aku sendiri taktahu kenapa aku mengadu pada Allah sebegitu rupa
"yaAllah bagaimana aku hendak memaafkan seorang hambaMu yang telah banyak melukai hatiku , sehingga satu masa aku sudah tidak punya hati padanya , yaAllah aku sangat teringin lihat kebahagiaan dia hancur sebagaimana dia buat pada aku , tapi yaAllah aku tahu doa yang untuk memburukkan orang lain takkan pernah termakbul ,makanya yaAllah kau lenyapkan terus dia dari ingatan ku biar aku takkan ingat langsung kenangan pahit aku itu "

aku nangis sehingga bengkak mata
betapa pedihnya jiwa
dan bertapa aku memaksa diri untuk membuang segala kenangan
Alhamdulillah jiwa aku makin lapang sekarang .




p/s : iloveusomuch

No comments:

Post a Comment