ador

lama dia mahu
cuma ingatan aku luput
sibuk kerjaya pramugari kali
terbang sana sini dapat gaji lumayan
bukan angan tapi realiti

harini aku tunai janji
aku bukan calang
cakap kaya pendusta
maaf buat kau tertunggu
tunggak kerja bikin aku pusing
nasib kau pinta
jadi aku bikin satu
bezanya kau di sini
'mereka' aku cuma tulis
atas helai kertas
sekali tiup terbang entah mana

kita kenal tak lama
akui aku baru tahun ini
mula aku singkap
pantas aku lebel kau ganas
mungkin bukan sejiwa bagi aku

tapi atas sebab apa
kita jadi bisa bicara
satu demi satu cerita kita kongsi
kau tahu telan pahit ubat sama
sudi teman layan aku
lawat kamar biar jauh
dan aku juga begitu
jika punya ruang

mereka fikir kau itu ini
acapkali aku pekak telinga
bisik pada hati aku
izin aku kenal dia dulu

ya , tiada manusia sempurna
aku kau mereka pengata pendengki pendendam
kita sama padu lidas mulut adakala lancang
tepis bukan amarah bara
syaitan teman buat onar
bisa bikin dunia kau kelam
kalap penuh derita
jadi biar saja tempuh
bekal kuat tabah doa pada Dia

hasil aku dapat
biar aku nilai tanpa perlu tolong pencerca
beri maklumat sangsi atau benar
sudah rasional tangani semua

usah kuatir sayang
saat petir nyambar
telinga tangkap sadis
usah biar jadi kudis
bila mahu kering
kau kupik tambah luka
lambat sembuh

tampil utuh diri tanpa mereka
usung diri mara junjung jaya
biar ketawa mereka mati
dan kau terus megah kejar cita
tanpa tangisan

dan ingat
kau perlu Dia sama kau
sentiasa :')

izahqs_



p/s : iloveusomuch

No comments:

Post a Comment