semalam dan hari ini



semalam
tak menyangka perbualan itu dimulakan
dan aku membalas tanpa memberi harapan
kerna aku tahu aku sudah tidak ada dalam hatinya
atau mungkin aku sudah dihalau keluar dari kotak mindanya

mungkin ini semua ialah bayang
tampar laju laju
biar kasi sedar .
kerna aku tidak sanggup hidup hanya dengan bayangan .

perbualan itu bertemakan kasih , sayang dan rindu
betapa aku meluah
perih nya jiwa menahan gelodak rindu
yang hanya dikawal dengan kiriman doa dan air mata

dan perbualan berakhir dengan bahagia .

hari ini
aku sendiri kelu bisu tak terkata
aku undang masa silam dia
alfatihah pada diri sendiri
yang mengada tempah duka

aku tidak ingin
dan takkan pernah ingin
bina bahagia diatas airmata perempuan lain
maaf aku cukup terluka dengan masa silam aku sendiri

betapa aku pernah mengharap
perempuan itu memahami keadaanku
tapi apa yang dibalas bukan lah sesuatu yang kuinginkan
dia bina istana bahagianya tanpa ingat siapa aku

cukuplah .
luka lama itu terlalu perit
takkan pernah ada sesiapa yang akan faham
dan takkan pernah ada sesiapa yang mampu rawat

salah aku
lebihkan manusia dari pencipta aku sendiri
aku serah segala
seperti aku tidak bertuhan

bila terkenang ,
hanya air mata yang akan turun tanpa had
dan aku takkan mampu tafsirkan dengan kata-kata
aku percaya segalanya adalah kafarah dosa aku sendiri

cuma aku harap .
seperti mana aku cuba memahami dirimu .
cubalah fahami aku .
selami jiwa aku .
kau akan temui sesuatu nanti .

dan mungkin bila kau tahu .
kau akan tinggalkan aku .
percayalah .
aku tidak layak untuk sesiapa .

ketidaksempurnaanku melebihi ketidaksempurnaa kau .
maafkan aku .
aku akan pergi bila bila masa .

-buat smz-




p/s : iloveusomuch

No comments:

Post a Comment